Över 900 butiker

Få pengar över på allt du handlar i någon av våra 901 anslutna butiker. Vi erbjuder cashback upp till 45%

Visa alla butiker

Mobil meny

Evelina Bergevi | 2020-04-05 | Tipsar, Träning

Inlägg i samarbete med Gymgrossisten

TRÄNA HEMMA MED MINIBAND

Hej kära Refunder-läsare. Hoppas att ni mår bra och får vara friska i dessa tider.

För er som är nya läsare kan jag berätta lite snabbt att jag bor i Oslo sedan ett år tillbaka och här är det mesta stängt och då inkluderat alla träningssenter. SÅ med det sagt har hemmaträningen fått flytta in hos mig och jag har testat ut mängder med träningspass som jag vill dela vidare med mig av till er.

Det enda redskapet jag har haft tillgång till är ett tre-pack med miniband från Bootybuilder. Med hjälp av det har jag kunnat utmana ALLA mina muskelgrupper styrkemässigt och kunnat göra övningar som liknar många av de jag annars gör när jag tränar på gymmet.

Bilden avslöjar ganska snabbt vilket band jag har använt mest haha. Bootybuilders miniband kommer i tre motståndsnivåer; lätt, medel och tung. Till träning för små muskelgrupper som armar använder jag det lätta, till rygg använder jag lätt till medium och till ben medium till tung. Det är så klart helt individuellt, men mer för att förklara varför de kommer i tre olika motstånd och inte säljs separat. Vi är generellt svagare i armarna än i benen och behöver då ett lättare motståndsband om vi ska träna armar än om vi ska träna ben. Olika motståndsnivåer är också bra för att man hela tiden kan fortsätta utmana sig själv under sin hemmaträning då man bara väljer ett tyngre band när det börjar bli för lätt.

Rygg är en stor muskelgrupp som jag är van vid att träna tungt på gymmet 1-2 gånger i veckan och det har framförallt varit det som jag tycker har varit svårast att utmana hemma, MEN tack vare mina miniband har jag kunnat göra övningar som sammanliknar övningar på gymmet och utmanar mina ryggmuskler med hjälp at motståndet i banden. Nedan har jag samlat 5 övningar för ryggen som du kan köra med miniband.

 


STANDING ROW

 


PULL DOWN

 


LYING PULL DOWN

 


ONE ARM ROW

 


BACKFLYES

Vill du ha dig ett ordentligt träningspass för ryggen kan du köra alla 5 övningar, förslagsvis 15 repetitioner x 4 runder. Du kan också välja 2-3 av övningarna och kombinera med en annan muskelgrupp eller lägga in i ett helkroppspass.

Bootybuilder har ett till paket med miniband som inkluderar fyra band istället för tre och ger då också fler motståndsalternativ, det hittar du HÄR. Om du vill ha ännu fler möjligheter till din hemmaträning och kunna få ett större utval av övningar skulle jag också rekommendera deras långa power bands som du finner HÄR. Med dem får du ett ännu större utval av att framförallt kunna göra övningar för rygg, axlar och armar.

Hoppas att ni gillade inlägget och för mer inspiration på hemmaträning kan ni kolla in min instagram; bergevievelina där jag postar videos på alla träningspass.

GLÖM NU INTE att handla via Refunder när du klickar hem dina miniband så du får pengar tillbaka på ditt köp. Just nu får du 6% återbäring hos Gymgrossisten där du kan köpa alla resistance bands från Bootybuilder som jag har länkat i inlägget.

Önskar er en fortsatt fin söndag!

Dela den här artikeln

Inte medlem?

Gå med gratis nu