Integritetspolicy

Senast ändrad: 2025-02-07

Refunder Scandinavia AB, org.nr. 556885-1884 ("Refunder", "vi", "vår" eller "oss") respekterar och värnar om din personliga integritet. Denna integritetspolicy ("Integritetspolicy") beskriver hur Refunder som personuppgiftsansvarig behandlar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen och annan tillämplig integritetslagstiftning. Den förklarar även vilka rättigheter du har enligt dataskyddsförordningen och hur du kan utöva dem.

Denna Integritetspolicy gäller för dig som är medlem hos oss och använder våra tjänster via refunder.se eller vår app. Den gäller även för dig som besöker refunder.se eller kontaktar oss via våra konton i sociala medier eller på annat sätt.

1. Personuppgiftsansvarig och kontaktuppgifter

Refunder är personuppgiftsansvarig för den behandling av personuppgifter som beskrivs i denna Integritetspolicy. Vi ansvarar för att behandlingen sker i enlighet med dataskyddsförordningen och annan tillämplig integritetslagstiftning.

Vid frågor om denna Integritetspolicy, vår behandling av dina personuppgifter eller för att utöva dina rättigheter, kontakta oss på support@refunder.se eller enligt uppgifterna nedan. Om du vill ta bort ditt konto kan du kontakta oss eller avsluta ditt medlemskap själv under ”Inställningar” -> ”Avsluta konto””Mina sidor” i inloggat läge på refunder.se.

Refunder Scandinavia AB (org.nr. 556885-1884)
Adress: Tegnérgatan 8, 113 58 Stockholm
E-post: support@refunder.se
Telefon: 070-848 44 46

2. Vilka kategorier av personuppgifter behandlar vi?

Med personuppgift avses varje upplysning som direkt eller indirekt, i kombination med annan information, kan identifiera en fysisk person. Begreppet inkluderar inte data som anonymiserats.

Nedan listas huvudsakliga kategorier av personuppgifter som vi behandlar. (Se även avsnitt 5 för tabellöversikt över behandlingar.)

  • Identitetsuppgifter – namn, e-postidentifierare, födelsedatum och kön.
  • Kontaktuppgifter – adress, telefonnummer och e-postadress.
  • Transaktionsdata – detaljer om betalningar från dig till anslutna butiker samt andra detaljer om produkter och tjänster du köpt via länkning från vår webbplats.
  • Teknisk data – IP-adress, inloggningsuppgifter, webbläsartyp och version, tidszon och plats, webbläsar-plugins och versioner, operativsystem, plattform samt annan teknik på de enheter du använder för att nå vår webbplats eller app.
  • Profildata – din e-post och lösenord, inköp/beställningar du gjort, intressen, preferenser, feedback och enkätsvar.
  • Användningsdata – information om hur du använder vår webbplats, app, produkter och tjänster.
  • Marknadsförings- och kommunikationsdata – dina preferenser för att ta emot marknadsföring från oss och våra tredje parter samt dina kommunikationspreferenser.

3. Hur samlar vi in dina personuppgifter?

Vi samlar in uppgifter direkt från dig och från samarbetspartners.

Uppgifter du lämnar till oss – t.ex. när du:

  • skapar ett konto,
  • skickar in en rapport om köp/cashback som inte registrerats eller kontaktar kundservice,
  • deltar i en tävling,
  • besvarar kundnöjdhets- eller marknadsundersökningar.

Cookies och liknande tekniker – när du interagerar med vår webbplats/app kan vi samla in teknisk data och användningsdata via cookies, serverloggar, pixlar och liknande. Viss data kan även komma via tredje parter (t.ex. Google och Facebook). Se vår cookiepolicy (refunder.se/cookies) för mer information. Vid navigering kan vi även samla in profildata samt marknadsförings- och kommunikationsdata.

Uppgifter från tredje part:

  • BankID – namn och personnummer vid identitetsverifiering (t.ex. inför utbetalning).
  • Affiliatenätverk – transaktionsdata för att registrera köp/cashback och utreda saknade betalningar.
  • ClearOn – information när kuponger nyttjats i butik.
  • Apple och Freja (inloggning/registrering) – uppgifter när du väljer att använda dessa för konto/inloggning.
  • Marknadsförings- och analystjänster – teknisk data från Google, Meta m.fl. (se cookiepolicy).

4. Om du inte lämnar dina personuppgifter

För att bli medlem och för att vi ska kunna tillhandahålla våra medlemstjänster (t.ex. cashback) behöver vissa personuppgifter lämnas. Om du avstår kan vi inte ingå avtal eller tillhandahålla tjänsterna.

5. Sammanställning av behandlingar som utförs

I tabellerna nedan framgår ändamål, aktiviteter, kategorier av uppgifter, rättslig grund samt lagringstid. Vid intresseavvägning anges även berättigat intresse.

5.1 Medlem av Refunders tjänster

5.1.1 Skapande av medlemskonto och inloggning med e-postadress

Element Beskrivning
Ändamål Skapa medlemskonto och möjliggöra inloggning.
Behandlingsaktiviteter • Verifiera identitet via BankID
• Skapa konto
• Möjliggöra inloggning i webb- och apptjänster
Kategorier • Identitetsuppgifter
• Kontaktuppgifter
Rättslig grund Avtal (nödvändig för att tillhandahålla tjänsterna).
Lagringstid Från insamling till dess att avtalsförhållandet upphör.

5.1.2 Konto/inlogg via Apple

Element Beskrivning
Ändamål Registrering och inloggning via Apple Login. Mer info: Apples integritetspolicy.
Behandlingsaktiviteter • Ta emot uppgifter från Apple för att skapa konto
• Möjliggöra autentisering via Apple
Kategorier • Namn
• E-postadress
• Apple-ID
Rättslig grund Avtal (även åtgärder före avtal).
Lagringstid Från insamling till dess att avtalsförhållandet upphör.

5.1.3 Konto/inlogg via Freja

Element Beskrivning
Ändamål Registrering och inloggning via Freja eID. Mer info: Frejas integritetspolicy.
Behandlingsaktiviteter • Ta emot uppgifter från Freja för att skapa konto
• Möjliggöra autentisering via Freja
Kategorier • E-postadress
• Freja eID
• Ev. ytterligare uppgifter du väljer att dela via Freja-profilen
Rättslig grund Avtal (även åtgärder före avtal).
Lagringstid Från insamling till dess att avtalsförhållandet upphör.

5.1.4 Tillhandahålla kuponger

Element Beskrivning
Ändamål Möjliggöra nyttjande av kuponger i fysiska butiker.
Behandlingsaktiviteter • Aktivera kupong
• Avaktivera utgången kupong
• Ta emot info från ClearOn om nyttjad kupong och registrera detta
Kategorier • Identitetsuppgifter
• Kontaktuppgifter
• Transaktionsdata
Rättslig grund Avtal.
Lagringstid T.o.m. att kupongerbjudandet löper ut.

5.1.5 Cashback- och kampanjtjänster

Element Beskrivning
Ändamål Möjliggöra kampanjer och cashback på dina köp; spåra transaktioner hos anslutna nätbutiker.
Behandlingsaktiviteter • Placera spårningsteknik vid klick till nätbutik/kampanj
• Visa din cashbackhistorik
• Ta emot/hantera transaktioner från affiliatenätverk
• Ta emot besked om nekat/godkänt köp
• Beräkna cashback (nivåer per segment/nätbutik)
• Registrera inkommande/godkända/nekade köp i inloggat läge
Kategorier • Identitetsuppgifter
• Kontaktuppgifter
• Transaktionsdata
Rättslig grund Avtal.
Lagringstid Under avtalsförhållandet; längre vid lagkrav (t.ex. bokföring), därefter radering.

5.1.6 Utbetalningar

Element Beskrivning
Ändamål Möjliggöra och hantera utbetalning av intjänad cashback.
Behandlingsaktiviteter • BankID-inloggning för korrekt mottagare
• Utbetalning via t.ex. Trustly, PayPal eller Swish
Kategorier • Identitetsuppgifter
• Kontaktuppgifter
• Transaktionsdata
Rättslig grund Avtal.
Lagringstid Under avtalsförhållandet; längre vid lagkrav (t.ex. bokföring), därefter radering.

5.1.7 Hantering av saknade cashback-betalningar

Element Beskrivning
Ändamål Utreda rapporterade köp/cashback som inte registrerats.
Behandlingsaktiviteter • Ta emot din rapport och hantera ärendet
• Kommunicera med dig
• Dela/ta emot info med/från affiliatenätverk
• Viss bearbetning med ChatGPT för att verifiera uppgifter i order/bokningsbekräftelse (ordernr., köptid, pris)
• Beräkna och registrera köp inkl. cashback
• Spara nödvändigt underlag för bokföring
Kategorier • Identitetsuppgifter
• Kontaktuppgifter
• Transaktionsdata
• Din korrespondens
• Order-/bokningsbekräftelse
Rättslig grund Avtal.
Lagringstid Under avtalsförhållandet; längre vid lagkrav (t.ex. bokföring), därefter radering.

5.1.8 Övriga kundserviceärenden

Element Beskrivning
Ändamål Hantera och följa upp kundserviceärenden via kundservice, telefon, e-post eller sociala medier.
Behandlingsaktiviteter • Besvara frågor
• Utreda ärenden inkl. teknisk support
• Uppdatera uppgifter (t.ex. rättelser)
• Återställa lösenord/säkerhetsfråga
• Följa upp ärende
• Hjälpa till med avregistrering från nyhetsbrev/avslut av medlemskap
Kategorier • Identitetsuppgifter
• Kontaktuppgifter
• Transaktionsdata
• Din korrespondens
Rättslig grund Intresseavvägning (hantera och följa upp ärenden).
Lagringstid Under avtalsförhållandet.

5.1.9 Hantera relationen med dig som medlem

Element Beskrivning
Ändamål Informera om förhållanden som påverkar din användning och vårt tillhandahållande (ej marknadsföring).
Behandlingsaktiviteter • Information om tjänsteförändringar, avbrott, medlemskap, cashback, utbetalningar
• Informera om uppdaterad Integritetspolicy/användarvillkor och ev. inhämta samtycke
• Förbättra/utveckla webbplats och tjänster, utveckla och träna AI-modeller (t.ex. ChatGPT) och använda automatiserade system för insikter
Kategorier • Identitetsuppgifter
• Kontaktuppgifter
• Transaktionsdata
• Profildata
• Teknisk data
Rättslig grund Intresseavvägning (relation/utveckling/förbättring).
Lagringstid Under avtalsförhållandet.

5.1.10 Fel, missbruk och bedräglig aktivitet

Element Beskrivning
Ändamål Upptäcka, diagnostisera, felsöka och åtgärda problem samt förebygga och hantera missbruk/bedrägerier.
Behandlingsaktiviteter • Upptäcka ovanlig aktivitet
• Förhindra olovlig inloggning
• Skydd mot angrepp/intrång
• Kontrollera att medlem inte har flera konton
• IP-loggning
• Anmäla missbruk/bedrägeriförsök till Polisen
• Stänga konton
Kategorier • Identitetsuppgifter
• Kontaktuppgifter
• Transaktionsdata
• Teknisk data
• Profildata
• (Vid behov) korrespondens och order-/bokningsbekräftelser
Rättslig grund Intresseavvägning (skydda verksamhet/medlemmar/nätbutiker).
Lagringstid Så länge det krävs för att uppfylla ändamålen (t.ex. under pågående felsökning).

5.1.11 Rättsliga förpliktelser enligt bokföringslagen

Element Beskrivning
Ändamål Uppfylla bokföringslagens krav.
Behandlingsaktiviteter • Bevara verifikat/underlag (även i e-post)
• Bevara räkenskapsinformation kopplad till utbetalningar
Kategorier • Identitetsuppgifter
• Kontaktuppgifter
• Transaktionsdata
Rättslig grund Rättslig förpliktelse.
Lagringstid Enligt lag (räkenskapsinformation i 7 år från utgången av det kalenderår då räkenskapsåret avslutades).

5.1.12 Tillvarata våra intressen vid tvist

Element Beskrivning
Ändamål Fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk.
Behandlingsaktiviteter • Återkräva felaktiga utbetalningar (t.ex. vid missbruk)
• Försvara eller göra gällande anspråk (t.ex. vid betalningstvist)
Kategorier • Identitetsuppgifter
• Kontaktuppgifter
• Transaktionsdata
• Teknisk data
• Profildata
Användningsdata
Rättslig grund Intresseavvägning.
Lagringstid Så länge det är nödvändigt (t.ex. under pågående tvist).

5.1.13 Omstrukturering, försäljning eller avveckling

Element Beskrivning
Ändamål Utlämnande av personuppgifter till övertagande bolag vid omstrukturering/försäljning/avveckling.
Behandlingsaktiviteter • Informera dig
• Lämna ut personuppgifter till övertagande bolag
Kategorier • Identitetsuppgifter
• Kontaktuppgifter
• Transaktionsdata
• Teknisk data
• Profildata
• Användningsdata
Rättslig grund Intresseavvägning.
Lagringstid Vi raderar uppgifterna om Refunder upphör/överlåter databasen, såvida inte lag kräver bevarande.

5.2 Marknadsföring, statistik m.m.

5.2.1 Tävlingar

Element Beskrivning
Ändamål Genomföra och hantera tävlingar.
Behandlingsaktiviteter • Ta emot bidrag
• Kommunicera med deltagare
• Välja vinnare och förmedla vinst
Kategorier • Identitetsuppgifter
• Kontaktuppgifter
• Uppgifter i ditt tävlingsbidrag
Rättslig grund Intresseavvägning.
Lagringstid T.o.m. att tävlingen avslutats och vinst förmedlats.

5.2.2 Kundnöjdhets- och marknadsundersökningar

Element Beskrivning
Ändamål Utföra, analysera och be om deltagande i undersökningar.
Behandlingsaktiviteter • Skicka förfrågan
• Ta emot svar och analysera resultat
• Sammanställa aggregerad/anonymiserad statistik
Kategorier • Identitetsuppgifter
• Kontaktuppgifter
• Ev. uppgifter du lämnar i undersökningen
Rättslig grund Intresseavvägning.
Lagringstid Till anonymisering, senast inom 1 år efter avslutad undersökning.

5.2.3 Recensioner via Trustpilot

Element Beskrivning
Ändamål Skicka förfrågan om recension på Trustpilot och ev. visa recension på vår webbplats.
Behandlingsaktiviteter • Dela namn och e-post med Trustpilot (för utskick)
• Visa din Trustpilot-recension på vår webbplats
Kategorier • Identitetsuppgifter
• Kontaktuppgifter
• Ev. uppgifter du anger i recensionen
Rättslig grund Intresseavvägning.
Lagringstid Upp till 3 år (hos Trustpilot enligt deras villkor).

5.2.4 Marknadsföring via e-post, sms och push-notiser

Element Beskrivning
Ändamål Skicka information om samarbeten, kampanjer, kuponger och cashback.
Behandlingsaktiviteter • Utskick av relevant direktmarknadsföring via e-post, sms och push-notiser
Kategorier • Namn
• Kontaktuppgifter
• Marknadsförings- och kommunikationsdata
Rättslig grund Intresseavvägning.
Lagringstid Under avtalsförhållandet och upp till 12 månader efter, om du inte invänt.

5.2.5 Marknadsföring via sociala medier

Element Beskrivning
Ändamål Marknadsföringskampanjer på sociala medier (t.ex. Facebook, Instagram, TikTok); säkerställa rätt målgrupp och optimera resultat. (Se cookiepolicy om cookies via Facebook Ads.)
Behandlingsaktiviteter • Dela uppgifter till aktörer (t.ex. Facebook/Instagram) för målgruppsstyrning
• Matchning för målgrupper
• Ta emot analys och mätresultat
Kategorier • Kontaktuppgifter
• Teknisk data
• Marknadsförings- och kommunikationsdata
Rättslig grund Intresseavvägning.
Lagringstid Se cookiepolicy.

5.2.6 Leadgenereringskampanjer

Element Beskrivning
Ändamål Om du blir medlem via tredje parts webbplats kan hänvisaren få provision; vi delar data med affiliatenätverk för beräkning/utbetalning.
Behandlingsaktiviteter • Ta emot info om vilken webbplats du omdirigerats från
• Dela info med affiliatenätverk för provision
Kategorier • Kontaktuppgifter
• Teknisk data
• Marknadsförings- och kommunikationsdata
Rättslig grund Intresseavvägning.
Lagringstid Under avtalsförhållandet; se även cookiepolicy för lagring kopplad till cookies.

5.2.7 Klick från sökmotor

Element Beskrivning
Ändamål Spåra om du kom från Google-sök för att optimera annonskampanjer; dela uppgifter för att beräkna antal nya medlemmar. (Cookies via Google Ads/Google Marketing Platform – se cookiepolicy.)
Behandlingsaktiviteter • Ta emot info om att du kom från Googles sökmotor
• Beräkna antal nya medlemmar
• Dela om du blivit medlem med Google
Kategorier • Kontaktuppgifter
• Teknisk data
• Marknadsförings- och kommunikationsdata
Rättslig grund Intresseavvägning.
Lagringstid Se cookiepolicy.

5.2.8 Installationsanalys av vår app

Element Beskrivning
Ändamål Om du laddar ner appen efter marknadsföring på tredje parts webbplats/App Store rapporteras detta till oss; vi analyserar aktivitet för att mäta nya medlemmar via Apple Search Ads.
Behandlingsaktiviteter • Ta emot info om källa (t.ex. Apple Search Ads)
Analys av din aktivitet i appen
• Dela om du blivit medlem med Apple
Kategorier • Kontaktuppgifter
• Teknisk data
• Marknadsförings- och kommunikationsdata
Rättslig grund Intresseavvägning.
Lagringstid Se cookiepolicy.

5.2.9 Mätning och analys av webbplats och tjänster

Element Beskrivning
Ändamål Få insikt i hur besökare/medlemmar navigerar och använder webbplatsen och våra tjänster (för att utveckla/förbättra upplevelsen). (Cookies via Matomo – se cookiepolicy.)
Behandlingsaktiviteter • Mäta besök, tid på sidor, länk-klick och användning av tjänster
• Sammanställa statistik
• Analysera statistik för uppföljning/utvärdering
Kategorier • Identitetsuppgifter
• Kontaktuppgifter
• Profildata
• Användningsdata
• Marknadsförings- och kommunikationsdata
• Teknisk data
Rättslig grund Intresseavvägning.
Lagringstid Se cookiepolicy.

6. Intresseavvägning

När vi åberopar intresseavvägning har vi identifierat ett berättigat intresse och vägt det mot dina intressen eller grundläggande rättigheter och friheter. Du kan kontakta oss för mer information; bedömningarna är generella (ingen individuell intresseavvägning).

7. Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar uppgifter endast så länge det behövs för ändamålen enligt denna Integritetspolicy. Se “Lagringstid” i avsnitt 5. I vissa fall måste uppgifter sparas längre (lagkrav eller rättsliga anspråk). När uppgifterna inte längre behövs raderas de från system, databaser och backuper.

8. Automatiserat beslutsfattande, inbegripet profilering

Vi använder inte automatiserat individuellt beslutsfattande, inbegripet profilering, som har rättsliga följder för dig eller på liknande sätt i betydande grad påverkar dig.

9. Vilka kan vi dela dina personuppgifter med?

  • Affiliatenätverk – för att beräkna/utbetala provision vid medlemskap via hänvisning. Normalt delar vi ett klick-ID. Om du manuellt rapporterar ett köp delar vi relevant information du lämnat, för att registrera köpet.
  • Googles sökmotor – om du besöker/refunder blir medlem efter klick från Google kan detta spåras för att optimera kampanjer; vi delar om du blivit medlem.
  • Appmarknadsföring – om du laddar ner appen efter marknadsföring/Apple Search Ads; vi delar om du blivit medlem.
  • Trustpilot – vi delar namn och e-post för att be om recension; om du lämnar recension hos Trustpilot är de personuppgiftsansvarig för den behandlingen (se Trustpilots integritetsmeddelande).
  • IT- och systemleverantörer – drift, support och underhåll (personuppgiftsbiträden).
  • Leverantörer av mejlutskick – Rule Communication Nordic AB och Infobaleen AB (biträden; Infobaleen hjälper även att strukturera/analysera medlemsdatabasen).
  • Marknadsförings- och analystjänster – t.ex. Google (Google Ads), Matomo, Meta (Facebook Ads/Instagram). Vi kan dela teknisk data (t.ex. IP-nummer, webbläsartyp, tidszon).
  • Trustly, PayPal och Swish – för utbetalningar (t.ex. Trustly: identitetsuppgifter; Swish: telefonnummer; PayPal: ingen data delas från oss).
  • Sociala medier – om du kontaktar oss via våra företagskonton behandlar respektive plattform personuppgifter som självständig personuppgiftsansvarig.
  • Medlemsshop – klick till medlemsshoppen (Mediafy Relations AB) medför att ett unikt klick-ID delas för att ge cashback vid köp.
  • Myndigheter – utlämnande kan ske enligt lag eller inom domstolsprocesser (vanligen som självständigt personuppgiftsansvariga; rättslig förpliktelse eller intresseavvägning).
  • Redovisningsbyrå – kan få räkenskapsinformation (biträde).
  • Externa rådgivare – t.ex. revisions-/advokatbyråer (ofta självständigt personuppgiftsansvariga; vanligen intresseavvägning).
  • Övertagande bolag – vid omstrukturering/försäljning/avveckling; övertagande bolag fortsätter för samma ändamål om du inte informeras annat och bedriver liknande verksamhet.

10. Var behandlar vi dina personuppgifter?

Vi strävar efter behandling inom EU/EES. Vid överföring till tredje land säkerställs lämpliga skyddsåtgärder (t.ex. EU-kommissionens standardavtalsklausuler).

Land utanför EU/EES Lämpliga skyddsåtgärder
USA EU-kommissionens standardavtalsklausuler

Kontakta oss på support@refunder.se för information/kopia av relevanta skyddsdokument. Se även Integritetsskyddsmyndigheten för vägledning.

11. Dina rättigheter

11.1 Vårt ansvar för dina rättigheter

Vi ansvarar för att du kan utöva dina rättigheter. Mer information finns hos Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Du kan kontakta oss när som helst via kontaktuppgifterna i avsnitt 1. Ange vilken rättighet din begäran avser.

Tidsfrister: Vi svarar inom en månad. Vid komplicerade ärenden eller många begäranden kan tiden förlängas med två månader; vi meddelar skälen inom en månad.

Kostnader: Som huvudregel kostnadsfritt. Vid uppenbart ogrundad/orimlig begäran kan avgift tas ut eller begäran avvisas.

Identifiering: Vid rimlig tvekan om din identitet kan vi begära nödvändiga kompletterande uppgifter (vi samlar in inte fler uppgifter än nödvändigt).

11.2 Tillgång, rättelse, radering och begränsning

a) Tillgång (registerutdrag). Bekräftelse på om behandling sker samt kopia av uppgifterna. Vid elektronisk begäran lämnas uppgifterna i allmänt använt elektroniskt format, om du inte begär annat.
b) Rättelse/komplettering. Felaktiga uppgifter rättas; ofullständiga kan kompletteras.
c) Radering. Rätt till radering i vissa fall (t.ex. uppgifterna behövs inte, samtycke återkallas utan annan grund, invändning mot direktmarknadsföring, olaglig behandling, rättslig skyldighet, eller om barn och tjänst enligt informationssamhället). Undantag kan gälla (t.ex. rättsliga anspråk, arkiv-/forsknings-/statistikändamål).
d) Begränsning. Tillfällig begränsning i vissa fall (t.ex. vid rättelseutredning, olaglig behandling, när uppgifterna inte behövs av oss men behövs av dig för rättsligt anspråk, eller vid invändning i väntan på intresseavvägning).

Vi underrättar mottagare enligt avsnitt 9 om rättelse/radering/begränsning när det är rimligt och möjligt. Vid offentliggörande vidtar vi rimliga åtgärder så att kopior/länkar tas bort.

11.3 Invändning mot behandling

Du kan invända mot behandling som sker med stöd av intresseavvägning eller allmänt intresse. Vi fortsätter då endast om avgörande berättigade skäl väger tyngre än dina, eller om det krävs för rättsliga anspråk.

11.4 Invändning mot direktmarknadsföring (inkl. profilering)

Du kan alltid invända mot direktmarknadsföring (inkl. profilering för detta ändamål). Vi upphör då med sådan behandling. Du kan även avregistrera dig via länk i utskick eller justera preferenser i inloggat läge.

11.5 Återkalla samtycke

Om behandling sker med samtycke kan du återkalla det när som helst. För marknadsföringsutskick kan du kontakta oss, använda avregistreringslänken eller justera preferenser i inloggat läge. Cookiesamtycke kan hanteras via “Inställningar för cookies” i sidfoten.

11.6 Dataportabilitet

När behandling sker automatiserat och rättslig grund är samtycke eller avtal har du rätt att få ut personuppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format och att få dem överförda till annan personuppgiftsansvarig (även direktöverföring om tekniskt möjligt).

11.7 Klagomål till tillsynsmyndighet

Du kan alltid klaga till relevant tillsynsmyndighet (i Sverige IMY). Kontaktuppgifter finns på imy.se.

12. Vi skyddar dina personuppgifter

Vi vidtar tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder (bl.a. åtkomstbegränsningar, regelbundna interna kontroller) för att skydda mot obehörig åtkomst, ändring och förlust. Vid en personuppgiftsincident som kan påverka dig väsentligt (t.ex. risk för bedrägeri/identitetsstöld) kontaktar vi dig och förklarar vad som hänt samt ger råd.

13. Cookies och liknande tekniker

Vi använder cookies och liknande tekniker för att förbättra upplevelsen och anpassa tjänsterna. Läs mer i vår cookiepolicy om hur vi använder cookies och dina val.

14. Förändringar av denna Integritetspolicy

Vi kan ändra denna Integritetspolicy. Om ändringen är mer än språklig/redaktionell och påverkar dig, får du tydlig information i god tid innan ändringen börjar gälla. Om vi vill behandla uppgifter för annat, förenligt ändamål informerar vi dig och på begäran förklarar vi förenligheten. Om ändringen kräver samtycke, inhämtar vi det – annars sker ingen ändring för dig. Den senaste versionen finns alltid på vår webbplats; datum för senaste uppdatering framgår högst upp.

Vi använder cookies på vår webbplats. Genom att godkänna cookies hjälper du oss att samla in data som vi kan använda för att förbättra annonser samt vår webbplats. Klicka på "Godkänn alla cookies" för att fortsätta, eller klicka på "Anpassa cookies" för att välja vilka cookies du vill godkänna. Läs hela vår cookiepolicy här och hela vår integritetspolicy här.

Anpassa inställningar