Över 620 butiker

Få pengar över på allt du handlar i någon av våra 628 anslutna butiker. Vi erbjuder återbäring upp till 10%

Visa alla butiker

Mobil meny

Kundtjänst

Vi vill att du som medlem hos Refunder.se ska känna dig till 100% nöjd. Vårt supportteam sitter därför redo att hjälpa dig med dina frågor.

Nedan hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi brukar få. Har du gjort ett köp som inte har registrerats på ditt medlemskonto ber vi dig att klicka på knappen och fylla i formuläret så hjälper vi dig så fort som möjligt.

Hittar du inte svaret på din fråga eller behöver ytterligare hjälp, tveka inte att kontakta oss på support@refunder.se! Vår kundtjänst är bemannad mån-fre 8-17. Ärenden som inkommer på helger och övriga röda dagar besvaras nästkommande vardag.

Saknar du ett köp?

Om du har handlat via oss men ändå inte fått ditt köp registrerat på ditt medlemskonto kan du rapportera in det här så behandlar vi det så snart som möjligt.

Vanliga frågor & svar till vår Kundtjänst

De vanligaste frågorna

Hur fungerar Refunder?

REFUNDER ser till att du får återbäring i form av riktiga pengar på allt du handlar hos alla de hundratals anslutna nätbutikerna. Är du medlem och inloggad på REFUNDER.se får du återbäring på alla köp du genomför hos våra butiker. Är du inte registrerad användare på REFUNDER.se ännu skapar du enkelt ett nytt konto här ovan. Du handlar i butiken som vanligt och alla dina köp registreras hos REFUNDER.se som ser till att du får återbäringen.
OBS du får ingen återbäring på köp där du använder en rabattkod förutsatt att den inte kommer från oss, du får inte heller återbäring på den del av köpsumman som betalas med presentkort eller tillgodopengar. Återbäring ges enbart på köp som görs i butikernas onlineshoppar, detta gäller även vid ev byten/returer.

Bli medlem nu
Jag har gjort ett köp via Refunder men det syns inte på mitt konto. Vad gör jag nu?

Det kan ta upp till 48 timmar innan ditt köp syns men om det inte gör det kan finnas olika anledningar till att ditt köp inte registreras hos oss. Följande punkter kan göra att vi inte kan spåra köpen:

1. Din webbläsare tillåter inte cookies. Alla webbläsare stödjer cookies i grundinställningen men om inställningarna har ändrats så att cookies inte fungerar kan vi tyvärr inte spåra ditt köp.

2. Du har inte gått direkt från Refunder till butiken och gjort ditt köp. Om du går in på olika sidor eller mailutskick medan köpet pågår kan det innebära att spårningen inte fungerar.

3. Du har inte aktiverat din återbäring med refunder-knappen innan du genomförde ditt köp.

4. Du har Adblock installerat i din webbbläsare. Inaktivera Adblock för att säkerställa att dina köp registreras ordentligt.

5. Du har gått från en rabattkodssida till butiken i samband med att du använder Refunder.

6. Du har använt en rabattkod som inte kommer från Refunder.se

Om inget av ovanstående stämmer i ditt fall ber vi dig att rapportera in ditt köp genom att fylla i formuläret som du finner ovan till höger samt bifoga din orderbekräftelse. OBS Vi har ingen möjlighet att behandla ospårade köp som är mer än två månader gamla.

Bli medlem nu
Varför har mitt köp nekats?

När en butik nekar ett köp får vi ingen ersättning från butiken och kan då inte ge någon återbäring. Det finns flera anledningar till varför en butik nekar ett registrerat köp.

Avbeställd order
Returnerade varor
Otillåten rabattkod
Avbokad beställning
Duplicering - köpet är registrerat hos en annan källa än Refunder som använder samma typ av teknik för spårning av köp. Det innebär att du har varit inne på någon rabattkodssida, mailutskick, blogg el prissjämförelsesida i samband med köpet. Återbäringen tillfaller då den andra källan.

Kontakta gärna oss på support@refunder.se om du har frågor angående en nekad återbäring.

Bli medlem nu
Hur kan jag säkerställa att mina köp registreras hos er?

I de flesta fall registreras köpen utan problem men för att minimera risken att ditt köp inte registreras är följande bra att tänka på:

1. Din webbläsare måste tillåta cookies. Alla webbläsare stödjer cookies i grundinställningen men om inställningarna har ändrats så att cookies inte stöds kan vi inte spåra ditt köp.

2. Gå direkt från Refunder.se till den butik du ska handla hos utan att besöka andra sidor eller mailutskick emellan. Annars finns risken att vi "tappar kontakten" med butiken och då försvåras spårningen. Har du besökt andra siter emellan kan du gå tillbaks till Refunder.se och klicka igen. Om du använder Refunder-knappen se då till att aktivera återbäringen innan du genomför ditt köp. Besöker du andra siter under tiden för ditt köp se då till att aktivera återbäringen igen innan du slutför köpet.

3. Inaktivera Adblock i din webbläsare. Om du har installerat Adblock i din webbläsare behöver du inaktivera programmet när du använder Refunder och ska genomföra köp.

4. Gå inte in på rabattkodssidor samtidigt som du använder Refunder. Rabattkodssidor använder samma typ av teknik för att spåra köp och om du är inne på båda samtidigt finns risken att spårningen störs ut.

5. Använd inte rabattkoder i samband med köpet som du inte har fått av oss. Har du däremot fått koden av oss är det fritt fram för både rabatt och pengar tillbaka.

Om du har några frågor kring detta är du välkommen att kontakta oss på support@refunder.se

Bli medlem nu
Jag glömde att gå via Refunder när jag gjorde mitt köp, går det att efterregistrera?

Vi kan tyvärr inte registrera köp i efterhand. Om inte köpet har gått via oss får vi ingen ersättning från butiken och då kan vi inte ge någon återbäring.

Bli medlem nu
Hur gör jag för att få mina pengar utbetalda?

Om du har minst 100 kr under ”Redo för utbetalning” på ditt konto så kan du när som helst få dem utbetalda. Du kan välja att betala ut dina pengar till ett svenskt bankkonto eller till ett verifierat PayPal-konto (PayPal-kontot måste vara verifierat med ett svenskt konto/kreditort). Utbetalning av återbäring för hotell- och resebokningar sker efter att bokningen eller resan är betald och nyttjad.

Bli medlem nu
Hur lång tid tar det innan jag får mina pengar?

När du har gjort ett köp kan det ta upp till 48 timmar innan din återbäring syns på ditt REFUNDER-konto. Pengarna hamnar under ”Inkommande återbäring” och ligger där tills dom blir godkända. Väntetiden beror på att vi måste invänta öppet köp-regler (alla butiker har egna regler), ångerrätten (som är lagstadgad och alltid är två veckor på distansköp) samt att vi måste få summan bekräftad från respektive butik.
 
Efter godkännande flyttas pengarna automatiskt över till ”Redo för utbetalning”, och om du har du minst 100 kronor i saldo kan du välja att få dem överförda till ditt bankkonto. Utbetalning av återbäring för hotell- och resebokningar sker efter att bokningen eller resan är betald och nyttjad.

Har du rapporterat in ett köp är godkännandetiden 15 - 60 dagar från det att ditt ärende handläggs.

Bli medlem nu
Jag kan inte logga in på mitt konto?

Om du inte kan logga in på ditt konto och inte får ett mail med nytt lösenord, kontakta oss via support@refunder.se från den mailadress som du använde när du registrerade dig på Refunder.

Bli medlem nu
Hur kan jag vara säker på att min återbäring registreras?

Nästan alla transaktioner spåras helt utan problem, men någon enstaka gång uppstår situationer då spårningen inte fungerar. För att underlätta så att spårningen av dina köp fungerar, tänk på följande punkter:

1.Börja alltid din shopping på Refunder.se och gå direkt härifrån till den butik du vill handla hos. Om du besöker andra sajter eller mailutskick innan du genomför köpet finns det risk att köpet inte registreras hos oss, och då ser vi inte hur mycket pengar du ska ha tillbaka. Om du använder refunder-knappen se då till att aktivera återbäringen innan du genomför ditt köp.

2. Använd inte andra hemsidors rabattkoder. Då finns det risk att ditt köp inte registreras hos oss.

3. Om du handlar i flera olika butiker, se till att gå tillbaka till Refunder innan du går vidare till den nya butiken. Annars kan vi inte spåra ditt köp i den andra butiken. Om du använder refunder-knappen se då till att aktivera återbäringen innan du genomför ditt köp.

4. Se till att din webbläsare tillåter cookies.

Det kan ta upp till 48 timmar innan ditt köp syns på ditt medlemskonto, om ditt köp fortfarande inte är registrerat efter 48 timmar, vänligen registrera det på länken ovan så behandlar vi det så snart som möjligt.

Bli medlem nu
Hur fungerar det med Rabattkoder och återbäring?

Använd inte rabattkoder som du inte fått från Refunder. Då finns det risk att ditt köp inte registreras hos oss. Köp gjorda med otillåten rabattkod kan komma att nekas i efterhand även om köpet registreras vid köptillfället.

Bli medlem nu
Kostar det något att vara medlem?

Refunder.se är gratis. Vi tar inte ut någon anmälnings- eller medlemsavgift så se till att bli medlem på en gång om du inte redan är det.

Bli medlem nu
Vad händer om jag returnerar ett köp som jag fått återbäring för?

Om du helt eller delvis returnerar ett köp som är berättigat till återbäring kommer vi att justera detta på ditt konto. Kontakta gärna oss på support@refunder.se om du har frågor angående återbäringen för ditt returnerade köp.
Gör man ett byte/retur i butikens fysiska butik så utgår återbäring helt. För att få behålla sin återbäring vid ett ev byte/delvis retur måste detta ske i butikens onlinebutik där man gjorde det ursprungliga köpet.

Bli medlem nu
Hur mycket återbäring får jag?

Alla butiker har olika återbäring. Hur mycket respektive butik ger hittar du under butiksfliken. Kontakta gärna oss på support@refunder.se om du har frågor angående en butiks återbäring.

Bli medlem nu
Refunderknappen kommer inte upp eller fungerar inte, hur gör jag då?

Om Refunderknappen av någon anledning inte kommer upp eller inte går att aktivera kan du söka upp den butik där du ska handla under fliken Butiker och sen klicka dig vidare med hjälp av den gröna knappen som säger Gå till ….
Väl i butiken genomför du ditt köp precis som vanligt.

Bli medlem nu
Jag vill ändra den e-postadress jag har registrerat mig med?

Om du vill ändra din e-postadress loggar du in på ditt medlemskonto och går in under Mitt Konto och sen väljer Mina uppgifter & inställningar, där kan du sen välja att ändra din e-postadress.

Bli medlem nu
Jag har gjort ett köp hos CDON som har registrerats som flera olika köp?

Om du har handlat från olika segment kommer ditt köp att registreras som flera olika köp på ditt medlemskonto. Varje segment kommer att få en egen orderrad och detta är p.g.a att de segmenten har olika återbäring.

Bli medlem nu
Kan jag använda min återbäring som betalning i de anslutna butikerna?

När du har minst 100kr som är tillgänglig för utbetalning kan dessa betalas ut till ditt bankkonto eller paypal-konto. Det går inte att direkt från ditt medlemskonto använda din återbäring som betalningsmedel utan pengarna måste först betalas ut till ditt bankkonto.

Bli medlem nu
Kan jag få återbäring i fysiska butiker?

Nej, vi kan enbart ge återbäring på köp som görs online genom Refunder hos de nätbutiker som är anslutna till oss.

Bli medlem nu
Jag har en fråga som inte besvarats här.

Skicka ett mail till oss på support@refunder.se så ska vi se till att du får hjälp så snart som möjligt.

Bli medlem nu